نسل جدید کنتورهای برق کنترل از راه دور


به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران (econews.ir)،"کاووس فرجی" بابیان این مطلب افزود: نسل جدید کنتورهای تولیدی این شرکت قابلیت قرائت، قطع و وصل از راه دور را دارا است و طی مطالعات گسترده ای که توسط کارشناسان این مجموعه صورت گرفته، در این کنتورها تمام ضعف های موجود در کنتورهای قدیمی و دیجیتالی برطرف و به مزیت تبدیل شده است.
وی با اشاره به دستیابی ایران به دانش فنی کنتورهای هوشمند افزود: کنتورهای الکترونیکی تولیدی در این شرکت مجهز به رله داخلی و ماژول گیرنده و فرستنده اطلاعات داخلی است و بدون نیاز به مراجعه مامورین برق می توان نسبت به اخذ اطلاعات مربوط به مصرف برق مشترکان اقدام کرد.
مدیرعامل شرکت پارس توان آزما گفت: در نمونه های قبلی این نوع کنتورها پس از قطع برق، مشترکین می توانستند نسبت به وصل مجدد آن اقدام کنند، اما در این کنتورهای جدید تولید شده در این شرکت مشترکین به هیچ وجه قادر به وصل مجدد برق نخواهند بود. 
وی تصریح کرد: در زمان پیک (اوج ) مصرف ، ایجاد حادثه و یا خارج شدن نیروگاهی از مدار تولید، دیگر نیازی به قطع کردن برق در آن منطقه نیست و با این کنتورها می توان مصرف در منازل را کنترل و کاهش داد.
فرجی استفاده از شبکه برق شهری جهت انتقال اطلاعات مصرف مشترکین را از دیگر مزیت های این نوع کنتورها ذکر کرد و افزود: کاهش هزینه و سرعت قرائت کنتور با توجه به دردسترس بودن شبکه سیم کشی برق شهری، از بین بردن خطا وقرائت در تمامی ساعات شبانه روز و همچنین امکان اعمال چند تعرفه بر اساس میزان مصرف مشترک در ساعات مختلف از دیگر مزیت های این نسل از کنتورها خواهد بود.
وی ادامه داد: امکان قطع و وصل برق مشترکین از راه دور، امکان پیش فروش برق، کنترل و بهینه سازی منحنی مصرف و متعادل سازی بار فازها از دیگر مزایایی است که با استفاده از این نوع تکنولوژی ایجاد خواهد شد.
البته به گفته یکی از اساتید خودم نصل جدید تراین کنتور ها تو خونه نصب نمیشن میتونن جایی مثل ستون برق برای نصبشون در نظر گرفت ونیز امکان فروش برق تولیدی توسط مشترک